Veiligheid en overzicht in de zorg: Pieter Van Foreest vertrouwt op Synguard

Weet jij altijd wie er toegang heeft tot je gebouwen, ruimtes, toestellen of middelen?  In veel organisaties, ook in de zorgsector is het antwoord op die vraag minder eenduidig dan je zou denken. Dat was ook het geval bij Pieter van Foreest, een grote ouderenzorgorganisatie in Nederland. Het sleutelbeheer verliep omslachtig en moeilijk te overzien. De veiligheid kon beter. Met die uitdaging klopte Pieter van Foreest aan bij Synguard. Samen zetten ze de stap naar een volledig digitaal en geïntegreerd toegangsbeheer. Het resultaat? Meer rust, meer veiligheid en een efficiëntere werking in elke vestiging. 

Een zorgorganisatie met complexe noden 

Pieter van Foreest biedt ouderenzorg via een netwerk van ongeveer 25 locaties en met een team van 3.700 medewerkers en 1.550 vrijwilligers. De organisatie levert niet alleen woonzorg, maar ook thuiszorg en tal van aanvullende diensten.  

Die omvang brengt complexiteit met zich mee, zeker op het vlak van veiligheid en toegangsbeheer. 

“Ons systeem was verouderd,” vertelt Ingeborg Caljé, veiligheidsadviseur en projectmanager. “We gebruikten nog veel fysieke sleutels. Vooral van buitendeuren was niet altijd duidelijk wie er toegang had. We hadden onvoldoende overzicht en controle.” 

In een sector waar veiligheid en vertrouwen onmisbaar zijn, werd het duidelijk: het was tijd voor vernieuwing. 

De nood aan een betrouwbaar, modern toegangscontrolesysteem 

De zorginstelling ging op zoek naar een nieuw systeem dat betrouwbaar, stabiel en schaalbaar was. De focus lag op twee cruciale domeinen: 

  • de buitenschil beveiligen: alle buitendeuren onder controle brengen; 
  • toegang beheren tot kritieke medicatie- en IT-ruimtes. 

“We hebben via een aanbestedingstraject gekozen voor een oplossing met Synguard-software,” aldus Ingeborg. 

Waarom zorginstellingen kiezen voor Synguard 

Synguard levert meer dan software en hardware. We denken actief mee met organisaties die geconfronteerd worden met complexe uitdagingen. 

Zorginstellingen, ziekenhuizen en andere grote organisaties vinden in Synguard een flexibele en betrouwbare partner. 

“We ontwikkelen onze toegangscontrolesystemen volledig zelf, zowel hard- als software,” vertelt Wesley Heiden, Country Manager bij Synguard. “Daarnaast fungeren we ook als leverancier. Dankzij onze brede waaier aan integraties kunnen we klanten met complexe noden een totaaloplossing bieden. Ons platform integreert moeiteloos met talloze merken en technologieën zoals de kaartlezers van Idesco, en de sleutelkasten van Traka, die ook bij Pieter van Foreest worden gebruikt.” 

De winst voor Pieter van Foreest 

Dankzij de integratie van de hardwareoplossingen met het softwaresysteem van Synguard heeft Pieter Van Foreest nu altijd een volledig en correct overzicht van wie, wanneer toegang heeft tot welke gebouwen, ruimtes, sleutelkasten en medicijnkarren.  

Maar dat is niet alles:  

  • toegang wordt automatisch beheerd, met op maat afgestemde toegangsrechten (tijdstippen, locaties en functies); 
  • ongeoorloofde toegang wordt automatisch gemeld; 
  • minder administratieve last en meer comfort voor medewerkers; 
  • verbeterde veiligheid op alle locaties, van buitendeuren tot medicijnkarren. 

De toekomst van toegangsbeheer voor jouw organisatie 

Toegangscontrole gaat om meer dan sleutels of badges. Het draait om inzicht, connectiviteit en comfort. En om flexibele systemen die meebewegen met jouw organisatie. 

Met Synguard kies je voor een platform dat veiligheid en gebruiksgemak combineert in één schaalbare oplossing. Perfect voor organisaties met complexe processen en gevoelige middelen, zoals in de zorgsector. 

Klaar voor de volgende stap in jouw toegangsbeheer? Vraag vandaag nog een vrijblijvende demo aan en ontdek de kracht van Synguard.